באנו 'לראות' דירה – מה עלינו לבדוק?

    חיש נופי ישראל No Comments on באנו 'לראות' דירה – מה עלינו לבדוק?
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשעה טובה ומוצלחת שברנו את הצלחת, הזוג התארס וכעת ההורים המודאגים יוצאים למסע חיפוש אחרי הדירה המתאימה. מכיוון שההורים אינם סוחרי נדל"ן, וגם אם מדובר בילד שני או שלישי, אין להם עדיין את הניסיון המספיק, ננסה בשורות הבאות לעמוד על הנקודות העיקריות שכדאי וראוי לבדוק בבית – טרם תסגרו את העסקה.
    ראשית, בבואכם לראות את הדירה, השתדלו להגיע בשעות היום, כדי להבחין אם אור השמש חודר דיו לדירה ומאיר אותה היטב, מלבד נושא החיסכון בחשמל, מדובר בפער משמעותי באיכות החיים, שכן השמש מעניקה לבית גם חמימות וגם אור טבעי, אותם לא ניתן לקבל מתאורה מלאכותית. גם אם הזדמן לכם לראות את הדירה בשעות החשיכה, טרם תחתמו על העסקה – מומלץ לקפוץ שוב לראות אותה בשעות היום.

    נושא זה שייך במקצת גם לכיוונים אליהם פתוחים חלונות הבית, באופן טבעי בית עם חלונות לכיוון דרום, יספוג יותר אור שמש, לעומתו, רעהו הפונה צפונה, 'יפסיד' במעט בהקשר זה.
    הגעתם לבית? נסו לעמוד על תחלופת האוויר, האם יש כיווני אוויר מנוגדים לדירה: חלונות במזרח-מערב, צפון-דרום, שישמרו על זרימת רוח בקו ישר, יטהרו ריחות שונים, ויספקו תחלופת אוויר שוטפת לדירה.
    אל תתעצלו גם לוודא כי בכל חדר יש חלון, או לפחות ניתן לפתוח בו חלון, חדר בלי חלון הוא חדר בלתי נעים לשימוש, נקודה זו חשובה במיוחד בחדר השירותים, בו יש להקפיד על מערכת אוורור בסיסית, לכל הפחות ונטה, מומלץ לוודא כי אכן החלון או הוונטה פועלים את פעולתם והשירותים זוכים גם הם לתחלופת אוויר, ובנוסף, רצוי לבדוק לאן פונה הוונטה, ולוודא שהאוויר אינו מוזרם לכיוונו של חדר אחר בבית, באופן כזה או אחר.
    אל תתעצלו לבדוק גם את זרימת המים, באמבטיה ובברזים השונים, זרימה איטית או מגומגמת עשויה להצביע על בעיות בצנרת, אם מחמת שהיא עתיקה או בשל סיבה אחרת, החלפת צנרת עשויה להיות סיפור יקר ומתיש, וזרימה איטית של מים מקשה ופוגעת באיכות החיים באופן דרסטי.
    הצטיידו גם בעיניים חדות שיקלטו כל סימן לרטיבות, בפרט כאשר מדובר בקומות עליונות, ובכל שאר הקומות – בחדרי אמבטיה ומטבח, בדקו היטב בתקרה לוודא שאין סימנים לנזילות בעבר. ואל תחששו לברר את הנקודה הזו עם הדיירים בבית.
    המידע כשרות לציבור באדיבות חברת 'חי"ש נופי ישראל'

    logo_chish



    0 תגובות